2009-09-22

Saras åsikt

Jag var hos Sara igår och vi pratade, som tjejer gör...

Hon sa: Jag var hos Malva igår och hon frågade vad jag trodde om dig och Hansl och jag sa att allting såg bra ut. Ni var väldigt rara mot varandra, men det var något som saknades. Jag sa till Malva att jag tror inte att det kommer att hålla och jag tror att det är du som kommer att göra slut. Vad säger du om det?

Sara såg väldigt busig ut och det jag tänker på är de där tillfällena då hon känt till saker som hänt i förväg. Och att man aldrig vet om det hon säger är sånt som hon tycker eller sånt som hon vet.

Och jag tror, fortsatte hon, att du kommer att bli ihop med Martin.

Jag: Vet du vad. Det ÄR inte samma med Hansl som med Martin. Men bara för att det var så himla bra med Martin så betyder inte det att det var för att vi passade så bra ihop, utan det kan helt bero på att han i sin bipolaritet, snappar upp sin omgivning och hur den reagerar på det han gör och så förstärker han de sidor som känns välkomna. Han manipulerar för att passa in. Säkert helt omedvetet också.

Jag fortsätter: Martin har gjort så himla mycket mot mig och ju längre jag är ifrån honom, desto tydligare ser jag att jag inte vill ha tillbaka det livet. Jag kommer aldrig att kunna lita på honom fullt ut, men nu säger jag bara hur det känns nu.
I alla situationer där han ställts inför ett val där han antingen kan göra det rätta för mig eller något som skadar vårat förhållande så har han alltid valt fel.
Och visst, när han kommer ut från sin behandling, så kanske det är helt annorlunda. Men det är 3 månader bort. Det är lång tid.

Sara: Och det är 3 månader med Hansl.

Inga kommentarer: