2009-09-14

måndagsångest

Och jag tänkte i dag på väg till jobbet: Vad håller jag på med? Det är ju inte klokt att ens överväga att starta ett förhållande med någon så långt borta. Jag har inte råd att åka till Holland var 4:e vecka.

Sedan tänker jag att jag är fånig som hänger upp mig på sådana saker. Jag tänker att om allt stämmer, så ser vi till att få det att fungera. På ett eller annat sätt.

Hansl har också farhågor. De är inte särskilt lika mina... Han är rädd att jag ska lämna honom på centralstationen eller ännu värre, att jag inte ens ska dyka upp.

Han låter mig förstå att hans familj och vänner är oroliga för honom och de tycker att det är lite galet att han ska åka hit. Jag vet att han har visat kort på mig och på något sätt har han övertygat dem om att det kommer att gå bra.

Jag tänker att jag vill göra honom lycklig.

Och han säger: Jak will kissa met dig.
och jag skrattar och säger: You can't say that. It means you want to pee with me. Say: kyssa.
Hansl: Kyssa. Jak will kyssa met dig.

sedan låtsas han att han sagt rätt hela tiden...

För att jag ska kunna prata med hans pappa så lär han mig säga att jag vill ha en öl. Det är ett samtal jag verkligen ser fram emot.

3 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Jag har också varit i situationen nätkär. Det går inte att föreställa sig någonting om hur det ska bli när man ses. Kan bli katastrof, kan bli kärlek. Varit med om båda.
Önskar er all lycka och lite till på fredag!

Miss Understood sa...

Jag har faktiskt också varit med om det förut, men det blev en fruktansvärd "crash and burn" om man får låna ett använt uttryck.

"oroshjärta" sa...

ha ha oj då!