2009-09-26

Vad har han varit med om?

När jag pratade med Hansl igår så pratade vi om vad vi tycker om hos varandra och då frågade han om jag inte tycker att han har några nackdelar. (vilken konstig fråga tänker jag nu, varför frågar man någon om sånt?)
Jag sa till honom att jag tycker synd om honom för att han är i så stort behov av bekräftelse, men jag sa också att som hans flickvän anser jag att det är min uppgift att ge honom den bekräftelse han behöver.
Jag sa att han är så underbar och att han borde vara medveten om hur bra han är.
När jag sa det så hörde jag hur han snyftade till.
Jag: Don't be sad!
Hansl: No, I am not sad, just a little emotional, because you are so sweet to me. I am not use to people being sweet to me.
Så frågade han om jag tycker att han har äcklig kropp.
Jag: No!?! I love your body. I think it is so sexy.
Hansl: I've been told that my body is disgusting.
Jag: I can tell you that whoever said that only said that to make you feel bad. It is NOT true! You have a wonderful body.
Men jag funderar på vem som kan ha velat göra honom så illa. Och varför har Hansl inte bara kunnat skaka av sig de elaka orden som skitsnack? Varför fastnade det?

Inga kommentarer: