2009-09-18

Martin gör ett utspel på fejjan

Sara ringde: Martin har gjort en quiz om dig på facebook.
Jag: VA!? NÄÄÄÄ!
Sara: Jooo, den heter "Kan du vara Martins flickvän"
Hon klickade sig igenom den och läste upp fråga efter fråga där han listat saker som har varit våran vardag, men som vi njutit av att göra tillsammans. Han tog upp vår favoritfilm, våra älsklingsaffärer, hur vi tillbringade helgerna, vilka mina kompisar är.
Sara blev helt tagen. Jag hörde hur hon började snyfta när hon fick upp resultatet tillsammans med en bild på mig

Sara completed the quiz "Kan du vara Martins flickvän" with the result Du är verkligen Martins flickvän.
Stämmer ditt utseende överens på bilden. Grattis och skynda dig och ring honom innan han blir upptagen..


Sara pratar ofta om hur jobbigt det var att ta hand om överlämningen av våra saker. Att Martin var helt gråtfärdig och att hon själv höll på att börja grina. I det här läget är det jättesvårt att vara stark. Men istället för att koncentrera mig på det som var bra med Martin. så måste jag fokusera på det som var dåligt. Lögner... otrohet... ekonomiska ruiner... alkoholismen... de bipolära svängningarna (som iofs inte är hans fel) och det förbannade rökandet.

Upptagen?! Upptagen av något eller någon?

Skyndar mig att tänka på något annat... som att om exakt 12 timmar kommer Hansl att stå och vänta på mig på centralstationen.

Inga kommentarer: