2009-09-04

Samtal på fyllan

Klockan var 00.43 då mobilen ringde. Vem i hela friden ringer nu, tänkte jag. Fast jag var helt säker på att det var Martin så stod det Hansl de Keukehof i displayen. Jag hann också tänka: Varför ringer han nu? Han hade redan ringt 2 ggr under kvällen. En gång för att berätta att han inte hade tid att prata och en gång då vi pratade lite kort bara om vad vi gjort idag.
Hansl tycker mycket om att prata i telefonen, så varje samtal med honom brukar vara i mellan 1-2 timmar. Men nu är Hansl i Tyskland över helgen och det är tydligen jättedyrt för honom att ringa, så samtalen är korta.

Jag: Hi Darling!
Hansl: Hello cutie! Are you my cutie? I just want to tell you that I am a little bit drunk right now.
Jag: Oh, that's nice. (!?!)
Hansl: Do you mind?
Jag: No, I don't mind,
Hansl: Well then you know.
Jag: Then I know... As long as you're having fun it's ok.
Hansl: I love you so much. I just want to tell you that.
Jag: That's nice.




Hansl är på fiskesemester med sin pappa och farbror och gubbarna hade druckit honom under bordet. Jag konstaterar att ett fyllesamtal går till på ungefär samma sätt utomlands som i Sverige.

Inga kommentarer: