2009-09-15

Förstår varför Gustaf hatar måndagar

Det var en fruktansvärd dag igår. Jag bråkade med en användare och chefen och jag hade ett möte där det framgick att han tycker att jag inte är tillräckligt effektiv. Till råga på allt så kände jag mig förkyld och gick runt och snörvlade.

Jag satt bara och höll inne tårarna och min kollega som jag berättat om tidigare satt och skickade uppmuntrande meddelanden och hjälpte mig med lite uppgifter.
Skickade ett meddelande till Hansl att jag mådde skit och han ringde 2 sekunder senare och frågade om han hade gjort något fel. Jag sa nej. Då sa han att det är dyrt att ringa och så la han på.

Han pratar ofta om att det är dyrt att ringa från hans mobil. Undrar hur mycket tid som gått åt till det?
Sedan ringde han när jag kom hem och då började han prata igen om hur dyrt det är att ringa och jag kunde inte hjälpa det, men jag kände mig så himla ledsen och det sista jag ville prata om var att jag är en belastning för hans ekonomi.
Så jag började grina, men jag försökte hålla ihop och frågade om vi skulle kunna prata vidare senare. Självklart hörde han att jag var upprörd och då vägrade han att lägga på.

Fast vad han än så så sa jag att jag ville prata senare. Inte direkt lätt att prata när jag har dotter och matlagning att hantera mellan tårar. Till slut gav han upp och vi la på.

Sedan är det ju viktigt att upprätthålla fasad inför dottern. Mamma är inte ledsen.

Torka tårarna.

Inga kommentarer: