2009-09-22

Det som är bra

Vad känner du? frågade någon

och jag funderade och jag skrev inlägg och jag tog bort dem och jag funderade lite till.

Vad känner jag för Hansl?

Jag älskar när vi älskar

och jag älskar när han säger att han älskar när vi älskar.

och vi pratade igår och vi pratade religion.
Hans familj är katoliker, min är pingstvänner.
(om det är någon som vet en Holländsk översättning på det, så uppskattar jag hjälp)

Men när han berättade om sin åsikt om religion var det en nästan exakt återgivning av mina egna åsikter...
och då började jag tänka
att det här kanske är min soulmate i alla fall...

Inte för att det är så viktigt med religion, men just att jag kände en kontakt på ett djupare plan

jag vill att han är glad, att han är lycklig

jag saknar honom, för att han inte är här längre

Och imorse luktade jag på täcket för att det luktade av honom

och ja... Jag är förälskad, kanske t o m kär

2 kommentarer:

Sjumilakliv sa...

Stressa inte. Kräv inte att du ska känna något särskilt, att du måste bestämma dig eller göra ett val. Njut av det du är i; att du gillar honom, att du saknar honom. Skit i Martin, skit i framtiden.

Var här och nu istället. Det är du värd.

Miss Understood sa...

Min största rädsla är att det jag känner inte är på riktigt och att det är lätt att vara kär under en helg, men om man flyttar ihop och lever tillsammans så är det en helt annan sak.
och då tänker jag att du har så rätt... jag får lov att njuta av det som är nu...

jag vill ha sinnesro att kunna göra det också.