2009-09-03

Hansel and Gretel

Vet inte varför jag fick för mig att det skulle vara okej att Hansl skulle komma hit. Får kalla fötter flera ggr om dagen, men Hansl har köpt sin biljett, så jag berättar inte om mina farhågor. Han ringer mig flera ggr om dagen. Vill bara höra min röst. "Then you know" är frasen han använder mest och han pussar telefonen, vilket bara förstärker känslan av att han är så mycket yngre. Hansl förstår svenska jättebra, men vi pratar mest engelska.
Han säger: I can sleep on the couch, if that feels better for you.
Jag: That is so thoughtful of you
Hansl: No, I understand. You are a woman, meeting someone for the first time. It is important that this feels good for you, cutie.

Martin ringde mitt i mitt samtal med Hansl. Omedelbart ursäktade jag mig för Hansl och sa: I have to take this.
Martins pappa har fått cancer och är nyopererad. Martin sa att jag är den enda han kan ringa till. Någonstans undrar jag om det stämmer, men jag har sagt att han får ringa mig om han vill prata om sin sjuka pappa. Han kanske griper efter halmstrån. Han sa: Jag är nykter för dig.
Jag: Nej det är du inte. Du är nykter för att de har saboterat alla dina vägar att få pengar så att du inte ska kunna dricka. När du är nykter "på riktigt" - då kan vi prata.
Martin: Då ska jag bevisa för dig att jag kan vara nykter trots att jag har möjliget att dricka.

Och han låter motiverad...

och jag tänker på Hansl och hans flygbiljett...

Och jag tänker på Martin...

Inga kommentarer: