2010-10-01

Sjuk? Ja, men jag vet om det.

-Det är ett sjukt beteende att kontrollera någon på det sättet. Du måste sluta med det, för det kommer bara att bli värre för dig själv.
-Jag är ledsen, men jag blev så arg för jag upplevde det som att du har ljugit för mig.
-Jag kan förstå att du blev arg, men det ger dig fortfarande ingen rätt att gå igenom mina saker. Jag går inte igenom det som är ditt.

Och det värsta med den här konversationen var att det inte ens gällde att jag "råkade" se hans mail.

I den här konversationen, som utspelade sig på McDonald's, hade det varit utmärkt att ta upp det där med mailen, om det bara hade varit någon annanstans än McDonald's och om bara inte dottern hade varit med.

Kontrollerandet ligger så himla varmt om hjärtat för en medberoende.
Hur mycket har han druckit?
Hur många cigaretter har han rökt?
Är han trogen?

Nå? Är han det?

6 kommentarer:

Anonymous sa...

Lyssna och lita på dig själv. Att han gör saker som han inte ska vet du ju redan, klart att han vill skylla på någon annan...


/Sara

Anonymous sa...

Jag förutsätter att du, när du konfronterar honom angående svek, också berättar att du själv hängt ut honom i en blogg i över ett år.

Men visst, om bilden är skickad nyligen, på begäran av honom, bör han packa sina väskor omgående.

Anonymous sa...

Hängt ut? Hon är ju anonym och han heter inte ens Hansl...

Miss Understood sa...

Anonym nr1: Finns ingen orsak att berätta något som han redan vet.

Han har t o m fått läsa ett och annat inlägg, men som anonym nr2 mycket riktigt påpekade så heter han inte Hansl...

och jag heter inte heller Miss Understood, om du trodde det.

Anonymous sa...

Jag menar mest att du på bloggen skrivit en hel del om hur han tänker och hur osäker han är. Det har du sannolikt inte låtit honom läsa.

Jag skrev det tidigare i år härinne, att män med dålig självkänsla ofta innebär problem.

/Anonym nr1

Miss Understood sa...

Men det är fortfarande ingen som läser här som träffar honom i verkligheten, med undantag av Sara, fast henne berättar jag ju allt sånt här för i alla fall.