2010-06-15

Hur många, sa du?

Jag vet inte hur vi kom in på det och ta mig fan om jag hade märkt att samtalet barkade åt det hållet hade jag bytt inriktning låååhåååhåååångt tidigare.

och Hansl ba: How many have you slept with...
Jag: But honey, it doesn't matter...
Hansl: I know it doesn't matter because it's the past. I'm just curious.
Jag: How many have you slept with?
Hansl: 20....
*tystnad*
Hansl: Ok, it's actually more like 15.
Och jag skrattade lite tyst för jag läste på knullträdet att killar överdriver hur många de har varit med och tjejer säger hellre lite färre.

Hansl: I know you have been with more than 40.
Jag: How do you know that?
Hansl: Because you told me. (vilket jag inte har något minne av)

I bakhuvudet tänkte jag: LJUG FÖR HELVETE. Han behöver inte alls veta sanningen.
Och vi hade just haft ett stort samtal om ärlighet, som inte alls kändes tillämpningsbart längre.

Och jag tänker att jag kan ju dra till med en siffra, vilken som helst, men då måste jag också komma ihåg den.

Eller det kanske inte gör något om han vet hur många jag varit med... Det är ju inte som att jag skäms på något sätt. Jag står för det jag gjort.

4 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Men HUR slutade det? Sa du som det var eller ljög du?

Miss Understood sa...

Jag bytte spår på samtalet. Och jag märkte att Hansl ville fråga om det var fler än 50.. 60.. etc men han kunde inte motstå de nya samtalsämnena heller.

Och känner jag min pojkvän rätt så kommer vi att orma oss tillbaka till det här samtalsämnet i framtiden.

Kerrov sa...

Jag säger att den snubben är både svartsjuk och osäker. Se upp.

Miss Understood sa...

Kerrov: Tack för varningen.
Han ÄR jätteosäker, det har du rätt i.
och frågar jag honom om han är svartsjuk så säger han : Of course!

Jag tror att det är omöjligt att säga i förväg hur det kommer att utveckla sig, men jag tar med mig dina ord.