2010-02-16

My secret is out

Andra gången jag träffade Hansl var en vecka efter min födelsedag.

Jag sa aldrig till honom att jag fyllde år av den enkla anledningen att jag inte ville att han skulle känna att han behövde köpa någon födelsedagspresent till mig. Det är så knepigt att komma på något bra när man inte känt varandra någon längre tid. Jag ville helt enkelt inte utsätta honom för det.

Sara sa att han skulle bli ledsen, men jag tänkte att om det går tillräckligt med tid, så kommer han inte ens att reflektera över det.

Han försökte ta reda på det en gång. Han frågade mig vilket stjärntecken jag var född i, men när jag svarade LIBRA förstod han inte vad det var.

I alla fall, när Hansl var här sist, frågade han mig när jag fyller år och då sa jag som det var. Det tog väl någon sekund innan det sjönk in att jag faktiskt fyllt år medan vi varit tillsammans.

Han blev inte glad, men han köpte min förklaring.

Jag sa att om han hade frågat, hade jag berättat. För det handlade inte om att dölja något för honom.

Hansl: But you don't know when my birthday is.
Jag: I do too
Hansl: When is it then?
Jag: It's on the 19th. of june
Hansl: How do you know that. Did my mother tell you?
Jag: No, I saw it in your passport.
Hansl: Oh you are so sneaky!

Inga kommentarer: