2010-02-11

Dumpa eller bli dumpad det är frågan

Jag dejtade en kille som jobbade på en ambassad här i Stockholm. Det är ju en liten upplevelse i sig, att åka runt i bilen med någon som inte behöver oroa sig för att åka fast. Jag är inte direkt förtjust i höga farter.

Vid vår andra dejt åkte vi iväg till Kista galleria. Vi promenerade runt, shoppade lite och vi åt middag i deras foodcourt.
Hans mobil ringde och han gick undan för att prata lite.

När han kom tillbaka sa han: Jag har en vän som är döende i cancer och vi ska träffas några kompisar och vaka.

Jag: Vad tråkigt. Jag beklagar.

Men så fick jag för mig att det här var något som han hade hittat på för att han skulle träffa en annan tjej. Så jag blev lite sur, även om jag inte lät honom ana det. Jag började fundera på hur jag skulle avsluta kvällen.

Som den utländska gentleman han var, följde han mig till dörren.

När vi skulle säga "hej då", kysste jag honom. Först lite försiktigt, sedan djupnade kyssen och han blev så tänd. Jag lutade huvudet bakåt och han placerade en rad med kyssar, som ett spår ner i min urringning. Jag kände mot min mage hur han hårdnade och han andades så tungt. Till slut var han så kåt att hela hans kropp skakade. Jag stönade och var i ärlighetens namn rätt upphetsad själv.

Helt plötsligt var det inte så viktigt att hans vän var döende. Han ville komma in i min lägenhet.

Vänligt men bestämt knuffade jag ut honom och sa: Nej men det här går ju inte för sig. Du måste till din vän.
Han: Men jag kan komma dit senare. Det gör inget.
Jag: Det kan jag inte begära av dig. Du ska vara hos din döende kompis.

Jag stängde dörren och det var det sista jag såg av honom.

Inga kommentarer: