2010-02-22

Misslyckad rättning och ny strategi

Så jag gjorde ett nytt försök till att få honom att sluta fråga om lov för de diverse saker som han tar sig för.

Hansl: I'm thinking that I'm going to sleep in late tomorrow. Is that okey with you?
Jag: No!
Hansl: Do you want me to get up early so I can call you in the morning?
Jag: No, of course you should sleep. *mutter, mutter*

Nu har jag en ny strategi planerad.
Jag ska själv fråga om lov om de mest korkade sakerna jag kan komma på, typ:
I'm going to change my tampon, is that okey with you?
eller
I'm going to use my blue mascara tomorrow, is that okey with you?

eller den här: We are going to have blodpudding for dinner, is that okey with you?

Det hade ju varit normalt att fråga det om han skulle äta av maten också, men nu blir det helt idiotiskt.

Undrar hur lång tid det tar honom att komma på vad jag håller på med...

2 kommentarer:

Sjumilakliv sa...

Hysteriskt roligt, och troligtvis helt rätt strategi. Heja!

Miss Understood sa...

Ja, fast jag tänkte ligga lite lågt med det ett par dagar, eftersom han är lite stackars efter bilolyckan...