2010-02-20

Bilolycka

Hansl ringde mig precis.... han har varit med om en bilolycka.

En annan bil körde in i hans, rakt i sidan. Det finns ingenting kvar av bilen.

Och den här ångesten jag känner av att vara så långt borta.
Jag kan inte göra något.
Jag känner mig så jävla hjälplös.

Han sa att han mår bra, men jag litar inte på att han säger som det är.
Han skulle inte dra sig för att "skydda mig" från verkligheten om han tror att jag skulle må bättre av det.

Uppdatering:
Hansl blev undersökt av ambulanspersonalen och de bedömde att han var bra nog att åka hem.

Uppdatering 2:
Hansl åkte till sjukhuset och de kollade upp honom ordentligt,
vilket han inte berättade för mig för att han trodde att det skulle göra mig mer upprörd.
Han fick ratten i magen, så han har ont där och så har han fått en hjärnskakning..

Idag har vi haft ett långt samtal om att jag inte vill att han ska behandla mig som ett barn som måste skyddas från den hårda verkligheten.

Inga kommentarer: