2010-10-23

Vi stjäl...

...några minuter här och några minuter där...
Förspelet varar hela dagen, för att kulminera i långa heta samlag när natten närmar sig.

Jag läste i veckan på Expressens hemsida om sexlösa förhållanden.
3-delar artikelserie... väldigt intressant...
Del 1
Del 2
Del 3

Jag tycker att det låter fruktansvärt... ett förhållande utan passion, utan attraktion.
Jag anser att man har en egen del i det som sker i ett förhållande.
Ge passion och du får passion tillbaka.
Få din partner att känna sig attraktiv och sexig och du får en attraktiv och sexig partner.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Hur är det med nyförlösta mammor och deras sexliv?

Hej då från "nyfiken"

Miss Understood sa...

Jag rekommenderar analsex...
;o)

Jag tror att som nyförlöst mamma är sex inte det första man tänker på och pappan vill ofta inte "tränga sig på", så jag tror att det är lätt hänt att man "glömmer bort" den sensuella delen av förhållandet.
Min åsikt är att det är viktigt att kickstarta sexlivet och om man inte kan ha penetreringssex för att man har ont i underlivet, så finns det annat man kan göra, med mun och händer.
Och jag tror att det är särskilt viktigt att man som kvinna tar initiativet, eftersom killen inte vet när han "är välkommen".

Anonymous sa...

Min sambo, sedan två år, och jag har nästan aldrig sex. Han har gått från att vara mer eller mindre sexmissbrukare (innan vi träffades) till att ha hamnat i livskris och helt förlorat lusten. Det är trist men det innebär inte att vi inte är nära. Vi pussas, kramas och skedar så ofta vi kan. Vi är alltid "nära" varandra men vi har inte just sex.
Ibland funderar jag på om det kan funka långsiktigt men vi har så roligt tillsammans!

Miss Understood sa...

Närheten som du beskriver är så himla viktig.
men
Kan den helt ersätta sexuell tillfredsställelse?
Det är bara du som vet!

Till viss mån så tycker jag att man ska stötta sin partner i livskriser, men man får inte tappa bort sig själv och sin egen lycka.

Och om du nu finns där för honom, så är det enligt min åsikt också hans skyldighet att ta hand om dig.

Och med ta hand om dig, så menar jag att även om han inte har något intresse av sex, så kan han åtminstone se till att du får komma.
Själv brukar jag säga att VI har sex vare sig det är han som tillfredsställer mig eller jag som tillfredsställer honom eller om vi tillfredsställer varandra.

Jag anser att sexuell attraktion är ett klister i ett förhållande, men
så länge ni kysser varandra med öppen mun är inte förhållandet i fara, enligt John Gray.