2010-01-01

Hansls nyår

Vi pratade i telefonen större delen av kvällen. Han verkade ha mindre ångest över att vi inte skulle fira nyår tillsammans.

Han sa: I wont send you an sms at midnight because the network are usually shitty at that time.
Jag : I know, but that doesn't matter.
Han: Can I call you when I get home.
Jag: If you come home later than 3, don't bother. I'll be asleep.
Han: I will be home later than 3

23.59 fick jag sms: Happy new year cutie i love u so much big kiss
(skiljetecken är överskattat)
HELT omöjligt att svara på sms'et, eftersom man som kontantkortskund räknas som en andra klassens medborgare.

02.28 ringde han och sa att han älskade mig. Gnällde för att jag inte hade svarat på hans sms.
(jag hade somnat i soffan, så det var bra att han ringde, för jag klättrade till sängs och somnade om)
03.34 ringde han och var riktigt känslosam, nästan ledsen över att vi inte var tillsammans på nyårsafton. Han bad om ursäkt för att han var full och jag fick massor av kärleksförklaringar.
(relativt kort samtal, men jag var så sömndrucken att jag nickade flera gånger)

Sedan har jag inte hört av honom något mer, jag sms'ade honom på morgonen, men han är lite morgontröttare än jag, så han lär nog sova några timmar till - särskilt med tanke på hur sent han var uppe.

Via Nattens bibliotek hittade jag en läsarfråga i DN där de går igenom fyllans olika stadier.
Och jag kände hur jag direkt kunde applicera det på Hansls nattliga samtal.

Inga kommentarer: