2010-01-17

Alkohol

Vi pratade om hans förflutna.

Hansl var väldigt aktiv förr och en framgångsrik fotbollspelare, men för ungefär 4-5 år sedan var han tvungen att sluta med fotbollen, för han drabbades av skador. Han fortsatte med vanlig styrketräning ett par år efter det, men sedan slutade han även med det.

I samband med detta började han röka... och dricka.

Han har pratat om att börja träna igen och han undrar vad jag tycker om det. Jag har hela tiden svarat att han inte behöver göra några kroppsliga förändringar för min skull, att jag tycker om honom som han är.

Igår tog han upp det igen... att han tänkte börja träna... och sedan sa han att han tänker att om han börjar träna, så ska han inte dricka heller.

Jag är medveten om min vridna syn på alkohol, men samtidigt är jag orolig att alla killar jag attraherar eller som jag attraheras av har ett latent eller aktivt alkoholproblem.

Och det som oroar mig är om han tänker att det här är vad JAG vill och att han gör det här för att jag ska känna mig trygg.

Jag sa till honom att för mig räcker det att han har slutat röka, men att han bestämmer själv.

1 kommentar:

Pelletsmaskinen sa...

Men vad fn, röker Hansl?? Hur kunde du? Jag menar? Igen? Du? (Och hur har jag kunnat missa detta?) /P