2010-06-26

Jag som inte hade någon stång att dansa runt...

Midsommarafton 14.00:
Jag: I'm going to a friend and we're probably going out tonight
Hansl: What friend?
Jag: It's a friend from school. I told you about her before.

Midsommarafton 20.00:
Hansl: Where are you?
Jag: I'm still at my friend.
Hansl: I thought you were going out.
Jag: Yes, we will, but later.
Hansl: I have a bad feeling.
Jag: Why?
Hansl: I got that before. I don't know why.

Det visade sig att han trodde att jag tänkte vara otrogen mot honom. Jag försökte lugna honom att jag inte hade sådana planer, men jag fick en känsla av att jag inte lyckades övertyga honom.

Midsommarafton c a 22.00
Vi satte på en film och valde Ironman, för det var den film som ingen av oss hade sett. Men ungefär en timme in i filmen så somnade jag.

Midsommardagen 00.05
Vaknade av att Hansl ringde.
Hansl: Where are you?
Jag: I am still at my friend's place.
Hansl: Are you staying over there?
Jag: No. First we were going out, but then we were watching a movie. So I guess I'll go home when it's over.
Hansl: What movie are you watching.
Jag: Ironman.
Hansl: Are you drunk?
Jag: I was when we first started watching the movie, but not any more.

När jag kollat upp kollektivtrafiken insåg jag att det smartaste skulle vara att dra på en gång om jag inte ville sitta kvar en timme till, men jag var trött och längtade efter min säng, så jag tackade för mig och sprang iväg till tunnelbanan - utan att ens se slutet på filmen.

Midsommardagen 00.30:
Hansl: Hey, where are you?
Jag: I'm on my way home. I thought that would be the smart thing to do.
Hansl: I checked out that ironman on the internet, it seemed like a fun movie.
Jag: It's not fun it's an a...
Hansl: actionmovie, i know. But with car races and stuff
Jag: What? Car racing? No, that is not the main plot, honey. It's about an arms dealer that is kidnapped in the desert and builds a superhero machine.
Hansl: But they are racing with cars...

Och vid det här laget funderade jag på om det varit någon form av biljakt under den delen av filmen som jag sov.... I början satt huvudpersonen i någon form av militärfordon som blev attackerat, men det kan inte vara det som Hansl syftade på...

Jag: If there were any cars racing that must have happened while I was at the toilet... Cause I don't remember that.

I alla fall sa vi hej då och bestämde att jag skulle ringa när jag kom hem... och då började jag tänka... för Hansl är inte dum i huvudet...
Om han kollade upp Ironman på internet, så bör han ha sett att den inte handlar om vare sig biljakter eller biltävlingar, så han ville helt enkelt kontrollera om jag verkligen hade kollat på den film jag sa att jag hade kollat på.

Sara föreslog att han kanske kollade upp fel film.

Men det gjorde han inte... jag vet det... för han är inte dum...
men han är svartsjuk...

Inga kommentarer: