2010-06-09

Samtal i natten

jag låg och sov... klockan var någonstans mellan 00.00 och 01.00

Hansl ringde, han satt med arbetskläderna på sig.

Hans chef hade ringt och sagt att han ville att Hansl skulle komma in och jobba.

Hansl hade sagt nej, men hade ändå gått upp och satt på sig kläderna.

Och han slets emellan att han var så in i döden trött och sin pliktkänsla och att han inte ville lämna chefen i sticket.
Han frågade mig vad han skulle göra och jag sa åt honom att har han ändå sagt till chefen att han inte tänker komma så kan han lika gärna gå och lägga sig igen.

Och jag tycker att det är helt galet att de vill att han ska jobba ytterligare timmar mitt i natten, när han redan jobbat 12 timmar på dagen.

Sedan sa jag att om de ger honom sparken för att han vägrar jobba, så får han flytta hit tidigare.
Det tyckte han lät bra, sa han.

Inga kommentarer: