2010-06-08

Vad kämpar han för?

Hansls visstidsanställning går ut i slutet av sommaren, men med jämna mellanrum säger hans chef att de funderar på att avsluta hans kontrakt och att han måste jobba extra hårt för att bevisa att han vill stanna på firman.

Och Hansl jobbar hårt... ibland går han upp så tidigt som 04.30 på morgonen och kommer inte hem förrän 20.00 på kvällen.
Hansl säger att han blir skickad på alla skitjobb som ingen annan vill göra och han kan inte neka.

Så jag försökte trösta honom och jag sa att han aldrig skulle bli behandlad så i Sverige. Och med det säger jag inte att det inte finns usla arbetsgivare i Sverige, men jag tror och hoppas att de inte är så vanliga.

Och Hansl sa att han önskade att han var hos mig och att allt var klart. Och de orden suger jag åt mig som en igel... För det är sådant jag behöver höra just nu.

Inga kommentarer: