2009-10-05

Trasiga Hansl

Det här är så sjukt. Hansl ringde igår och sa att han lagade gulasch för att hans föräldrar skulle komma på middag. Sedan hörde jag inte av honom på flera timmar

men när han sedan ringde

så var han alldeles upprörd... och han pendlade mellan gråt, självömkan, ilska och att nedvärdera sig själv.

Jag fattar inte vad hans föräldrar har gjort eller sagt... Men det verkar som om de höjer Hansls döda bror till skyarna och att de letar fel i allt som Hansl gör.

Och han var också ledsen för att de inte kommer ihåg hans barndom och han menar att det betyder att hans barndom inte var viktig för dem.

och jag kan inte ta bort vad det är de har gjort eller sagt,

Jag sa till honom (fast på engelska): När folk säger negativa saker om dig ska du inte lyssna. Låt det inte fastna. Kan de inte komma med konstruktiv kritik, så är det bara skitsnack. Du vet att det inte är sant och du borde veta att du är bättre.

och om du inte vet, så kan du fråga mig, så kan jag berätta för dig hur det ligger till.

men en sak är säker och det är att om han flyttar hit till mig, så ska han ta mej fan gå i terapi tills han är hel.

Det får kosta vad det kosta vill.

Inga kommentarer: