2009-10-30

Jakob

För ungefär 5 år sedan, när jag precis hade gjort slut med min dotters pappa, så annonserade jag i City-date. Vet inte om det finns kvar idag, men det är alltså en dejtingsida i en dagstidning här i Stockholm och man använder sig av tidningen och sms'ar när man annonserar och svarar. Väldigt "old-school".

I alla fall så var det en kille som heter Jakob som svarade på min annons. Han var lång och snygg, självlockigt hår och underbara ögon.

Vi promenerade i Gamla Stan. Gick hand i hand och pratade...

Vi gick ut och tog ett par drinkar på Kungsholmen. Han berättade massa om sitt jobb och att han bott i USA.

Killen var SÅ läcker.

Mot slutet av kvällen ringde några konsulter från hans jobb så han var tvungen att åka dit. Så vi promenerade till T-Centralen och där stod vi i folkvimlet och hånglade i en halvtimme.

Nästa gång vi träffades så skulle vi äta lunch inne i stan, men det slutade med att vi tog en taxi hem till mig och hade sex. Jag var i sjunde himlen och tyckte att livet log mot mig...
när jag plötsligt började analysera våra träffar, våra samtal/sms.

Han hörde bara av sig till mig på dagtid och om jag skickade ett sms efter 17 så fick jag aldrig svar på det förrän dagen efter.

Min fantasi skenade iväg med mig och jag pratade om det med min kompis Regine i telefonen:
Så här är det, han har en tjej och han träffade henne när han bodde i USA och nu kan han liksom inte göra slut med henne för han har skuldkänslor för att han släpat henne till Sverige.

Plötsligt tutade "samtal väntar" i telefonen och jag bad henne vänta.

-Hello, are you Miss Understood?
Jag: Yes
Girl: I am Jakobs fiancée.

Jag blev helt kall och bara skakade och jag fattade att jag hade gissat kusligt nära sanningen.

Jag sa praktiskt taget ingenting, jag verkligen höll honom om ryggen. Men jag sa till henne att jag ville att han skulle ringa och be mig om ursäkt.

Det gjorde han förstås inte, så nästa gång hon ringde så berättade jag ALLT.

Och jag har aldrig hört av honom igen, men flickvännen ringde efter ett halvår och frågade om han kontaktat mig något mer.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

F.n va bra att du pratade med hans fiancee. När jag sökte en upp kvinnan som varit med min man fick jag ett sms tillbaka.
"Jag vill inte vara inblandad i era privata konfliter, Glad Påsk", sedan skickade hon sms till min man att hon ville att jag skulle lämna henne utanför och att vi fick lösa våra problem själva.

Jag tycker det var SÅ starkt av dej att ta emot hennes förfrågan.
Underbara kvinna!

Miss Understood sa...

Det var långt ifrån självklart att göra det, men när det gått ett par dagar hade det liksom sjunkit in och jag hade bearbetat det lite. Och en sak som motiverade mig var när hon berättade saker som han sagt, för jag kände att hon har ingen som berättar sanningen för henne.

Det lustiga är att när Martin var otrogen mot mig så ringde jag tjejen som han var otrogen med och hon gjorde samma sak... Hon sa ingenting till att börja med, men efter några dagar fick jag ett långt mail där hon berättade precis allt han hade sagt och gjort.