2009-10-05

Hansls historia

Jag vet inte varför jag har sådana skuldkänslor när jag berättar om saker som Hansl berättar för mig.
Försöker skaka av mig det, för jag vill dela med mig av den här hemska berättelsen från Hansls barndom.
.........................................................................
När Hansl var liten, spelade hans pappa fotboll och Hansl följde med till träningen. Efter träningen stannade de kvar för Hansls pappa skulle dricka öl med sina lagkamrater. Tiden gick och den femåriga Hansl ville bara hem.
Hansls pappa: Vi kan gå hem när du har räknat alla grässtrån på fotbollsplanen.

Och den lilla pojken räknade som en galning för han ville bara hem.
..........................................................................
Och nu vet inte jag hur skolutvecklingen ser ut i Holland men när min dotter var fem, så räknade inte hon längre än till 40.

och jag tycker att det är så grymt gjort och jag lider så med Hansl, som fortfarande tänker på det här.

Inga kommentarer: