2010-07-23

Om bloggande

Vi diskuterade mitt bloggande ikväll.

Han frågade vad jag skriver om. Trots att han vet det, eftersom jag har berättat det förut.

Han har alltid haft inställningen att han inte vill läsa det jag skriver, men när jag sa att jag inte vill att han ska läsa det, så blev det annat ljud i skällan.



Hansl: Vad är det jag inte får läsa? Skriver du om andra killar och längtar efter dem.

Jag: Knappast. Många av dem minns jag inte ens. Min blogg är ett sätt att bearbeta.

Men om du skulle läsa den och du skulle må dåligt av det jag skrivit, så går det inte att göra oläst. Därför kan du inte läsa den.

Hansl: Nu gör du mig nyfiken

Jag: Och det är därför jag kommer att stänga bloggen när du kommit hit.

Hansl: Nej, det behöver du inte göra

Jag: Men det kommer jag att göra.

Inga kommentarer: