2010-07-23

En ny start

Hansl lider ofta av sånt som hans före dettor har gjort eller sagt till honom. Det visar sig på så sätt att han får dippar med dåligt självförtroende.

I mitt bagage ligger rädslan för alkohol.

Jag är verkligen rädd för alkohol och vad den kan göra med mitt liv.

Jag lider fortfarande av de efterverkningar som mitt medberoende ställt till med.

I alla fall så kom jag att tänka på det eftersom en väninna till mig träffat en ny kille och inte riktigt vågar släppa honom nära inpå sig, inte vågar lita på honom - just för att hon blivit bränd av sitt ex.

Vad befriande det skulle vara att kunna släppa allt bagage och gå in i ett förhållande som om det vore det första.
Vad befriande att se allt med nya ögon, istället för de luttrade tårdränkta korpgluggar man har.

Inga kommentarer: