2010-11-30

Swinging

På tv3 går en serie om kvinnors hemliga liv och igår handlade det om Swingers.

Och det är inget jag är sysslar med, men jag ville se programmet.

Jag förstår liksom inte det där med att separera sex och kärlek och det är klart att jag har haft sex med killar utan att ha känslor för dem, men nu när jag är med Hansl känner jag att min kropp är reserverad för honom. Utöver det skulle jag nog aldrig klara av att se Hansl med en annan kvinna - han är min!

Och det är inte så att jag dömer de som pysslar med swinging. Jag tycker att det är bra att man kan utveckla sitt sexliv och så länge alla är med på det och det görs på lika villkor, så tycker inte jag att det är fel.

Ett par saker som jag reagerade på:
Ett par berättade att de alltid ser till att vara i samma rum och att annars får de ju liksom inte ut något av "det hela"... och jag tänkte att det lät fint, eftersom det inte bara handlar om att ligga med andra, utan mera att man delar upplevelsen med sin partner.
(men som sagt, definitivt inget för mig)

Ett par berättade att de två äldsta barnen visste om att de är swingers
...och då tänkte jag: Eeew, alltså... eeeeew...
Det spelar ingen roll hur gammal jag är: Jag vill aldrig, ALDRIG veta något om mina föräldrars sexliv.

Jag såg inte på slutet av programmet för Hansl gick mig på nerverna. Ungefär var femte minut frågade han om jag var intresserad av swinging och om jag ville testa det.
Hur mycket jag än förnekade, så fortsatte han fråga.

Senare, när vi gått till sängs, sa jag till honom att det är okej att han frågar en gång, men sedan måste han nöja sig med svaret och sluta tjata.

Inga kommentarer: