2010-11-05

Natten som var

Klockan 3 på natten stapplade Hansl in i rummet. Han var tvungen att hålla sig i väggen för att inte ramla omkull.

Till saken hör att vi har flyttat, så att det inte är direkt lätt med kommunikationer. Utan allt funkar just för att han kör oss till tågststation och skola på morgonen.

Jag: How the hell did you think that you are supposed to drive me and my daughter in the morning.
Hansl: I didn't think of that. Are you angry?
J: Yes, I am furious.

H: You should be grateful that you have me to drive you in the morning. You couldn't make this work without me.

Jag låg i sängen och kämpade med mina spända käkar. Det blir att de låser sig när jag är arg. Jag vet inte varför, men jag brukar kalla det för ett arv från mitt äktenskap.

H: Why are you quiet? It's because you know I am right.

J: If I didn't have you, I would live so that I wouldn't need a ride in the morning.

-------
Kom en timme sent på morgonen, efter 2½ timme med Stockholms härliga kommunala transportmedel.

Inga kommentarer: