2010-11-07

1000 ursäkter

Han har bett om ursäkt tusen gånger om, för att han drack i torsdags...

Jag har egentligen inte sagt så mycket mer än att jag är besviken.

Inte arg, men besviken.

Tidigare har jag berättat för honom hur många gånger jag har blivit sviken till fördel för alkoholen i det förflutna.

Jag har berättat det för honom,

men jag tror inte att han förstår att det han gjorde så mycket påminner om det som var vardagsmat tillsammans med min exman.

Alkoholen tar bort det trygga i hemmet.

Jag vet att jag drar höga växlar, men jag är så skadad, så skör, så alltigenom rädd för att hamna i samma situation igen.

Jag måste kunna lita på att du gör din del för att det här ska fungera, sa jag till honom.
Jag måste kunna lita på dig.

Han drack inte på resten av helgen. Han hade en klump av oro av rädsla för att jag inte ska vilja vara med honom.
-Do you want to break up with me?
Men det vill jag ju inte


Jag vill bara veta att jag kan lita på honom.
Jag vill veta
att jag kan komma hem från jobbet
utan att han redan avverkat fyra starköl,
spelar Cornelis på högsta volym
och låter bebisen sitta i hagen,
i smutsiga blöjor.

6 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Jag skulle ha reagerat precis som du. /Siri

Miss Understood sa...

Men är det en normal reaktion eller kommer det från medberoendet?

Anonymous sa...

om ni har barn är det fullständigt normalt, kan fan inte dricka om man är ansvarig för en bebis, utan bebis ser jag inga problem om det händer då och då och inte jämt.

Miss Understood sa...

Han var inte ansvarig för en bebis, men han har andra skyldigheter, som han inte kunde uppfylla, eftersom han drack sig redlös.

Hade han nöjt sig med en 2-3 öl hade det inte varit något problem.

Anonymous sa...

Jag blir orolig när du skriver:
"Han drack inte på resten av helgen".

Min fråga blir;

Varför skulle han det? Det normala är väl att inte dricka fler dagar i rad?

/S

Miss Understood sa...

Nä, det hör inte till det normala.

Fast han hade förberett mig på att "det skulle drickas en hel del" när hans pappa och deras fiskekompis kom på besök.

De var ut på krogen på lördagen och Hansl drack bara Cola.
Det hör inte heller till det normala. ;o)
Fast jag tycker inte att du behöver vara orolig.