2010-11-16

Barn

-Why aren't you pregnant?
Hansl låter inte anklagande, mer undrande, som om jag sitter på lösningen på vad han har gjort för fel.

Då inser jag att han försöker skaffa barn med mig.

Alltså han försöker verkligen.

Och jag, som inte försöker...

Inte så att jag skyddar mig,

men jag gör inget för att öka möjligheten för graviditet.

Jag uppmanar honom inte att komma i mig och jag tvättar mig när han gör det.

-Do you want to have a baby? Now? frågar jag
och han svarar: Yeah! som som det var självklart.

Om han hade haft ett jobb, så hade jag vågat försöka på riktigt,
eller om jag visste säkert att han får stanna i Sverige,

Men fram tills dess så får det bli som det blir: händer det, så händer det...

Jag är, i skrivande stund, inte gravid...

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Cerpe, varför får jag veta allt stort på bloggen?! :D

Miss Understood sa...

Att jag inte är med barn?
Det är stort...
jättestort...