2010-11-01

Do it "the dutch way"

En av Hansls närmaste kompisar var och hälsade på oss i helgen, med sin svenska flickvän.
När det var dags för dem att åka, skedde det som jag fruktat... han ville pussa kinder.
-We say goodbye the dutch way, sa han.

Och jag fick en flashback från min chef som ville säga adjö "the french way"

Utan någon hänsyn till min förskräckta min fick jag 2 snabba kindpussar.
-and a third kiss, sa han och pussade min kind igen.

Och jag blev så förstörd att jag inte ens kom mig för att säga "hej då" ordentligt till hans flickvän.

Jag pallar helt enkelt inte med den traditionen. Den är inte gjord för mig.

Och Hansl sa att om man är snabb och sträcker fram handen så pussar de inte, men jag stod där med handen i vädret medan han pussade mig på kinderna.

Sedan är jag tydligen helt ensam i min omgivning om att ha problem med det här....

Nästa vecka kommer Hansls pappa och fiskekompis, men då ska jag vara bättre förberedd.
Jag tänker säga att: The swedish way to say goodbye is a high five.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Haha! Gillar de du tänker säga! Du måste skriva om hur de går också =)

Miss Understood sa...

Självklart! ;o)