2010-05-17

Jag och min biljett

Jag hade ju inte berättat för Hansl att jag ska komma dit om 2 veckor...

Så jag sa liksom i förbigående: I was thinking of coming to you in 2 weeks. Would that be good for you or do you have any plans for that weekend?
Hansl: Sweetie, I don't know. I don't have so much money to live on for the rest of this month.

och jag förstår... visst förstår jag...
Det går alltid mer pengar när vi är tillsammans. Och det känns skit när man inte kan göra vad man vill...
och jag vet att de har en särskild syn på förhållanden; att en kille måste ta hand om sin flicka så att hon inte börjar se sig om efter andra killar...
Det går en hel del prestige i det också...

Jag är så in i döden trött på att vara förstående... och jag var nära att bara skita i biljetten

Men nästa gång det diskuterades förklarade jag att jag inte alls behöver göra en massa saker som kostar pengar när jag kommer dit, för det viktigaste för mig är att jag får vara med honom.

Till slut...
sa han att han jättegärna ville att jag skulle komma.

Och igår frågade han om jag hade fått tag på en biljett... men jag berättade inte att jag redan haft den i tre veckor

Inga kommentarer: