2009-11-05

Martin ringde igår

Han berättade lite om vad de gör på behandlingshemmet.

Han får äntligen den kognitiva beteendeterapi som han blivit lovad för över 3 år sedan.

Han är så pass insiktsfull att han förstår att om han skulle åka därifrån idag, skulle han vara förlorad igen.

Jag berättade för honom att jag sagt till Hansl att om Martin ringer så måste jag vara tillgänglig och det uppskattade han.

Det känns helt sjukt att prata om min nya pojkvän med min gamla, men jag har låst ute Martin från mitt hjärta.

Antingen har alla sveken, alla lögnerna, den förbannade otroheten äntligen kommit ikapp mig

eller så är det så enkelt att han inte min Martin längre...

När jag träffade honom senast, så var det ett ögonblick då jag tänkte:
Vem är du och vad har du gjort av min pojkvän?

Han försökte kyssa mig och jag drog mig undan och sa: Nej!
Martin: Okej... och han lät både besviken och förvånad.

och jag tror att det var då jag insåg... att det är över.
och jag tror att han insåg det också...

Det

är

över

Inga kommentarer: