2010-05-04

ZzZzZz

Jag var så himla trött och jag sms'ade till Hansl: "Sleep nice! Puss"

För... asså... klockan var över elva... och, återigen, jag var trött, så jag orkade inte prata...


Omedelbart ringde han upp och frågade: Are you angry?
Jag: No.
Han: But you were so short in your sms, so I thought you were angry.
Jag: No, honey, I'm just so tired... and yeah, maybe I was short, but I just wanted to be efficient.

Kvällens sovarrangemang var väldigt obekvämt. För pappa hade kommit på besök med sin bror, så jag skulle sova i soffan.

klockan 00.58 ringde min mobil. Jag var helt utslagen och låg och sov, pappa satt och tittade på tv.
Hansl: Hey, what are you doing.
Jag: I'm sleeping.
Hansl: You're online on msn.
Jag: I'm not on the computer, I'm sleeping.
Hansl: Is the tv on?
Jag: Yes, dad is here with his brother, so I'm sleeping in the sofa.
Hansl: Why is the tv on?
Jag: Dad is watching it.

Han säger inget, men det känns som om han tror att jag säger att jag är trött och inte vill prata och sedan sätter mig och lajjar med datorn och tittar på tv.

2 kommentarer:

Sjumilakliv sa...

Jag har tänkt det tidigare, men inte sagt nåt... men nu tänker jag säga något: jag tycker det verkar som att Hansl är lite väl kontrollerande. Och jag tycker inte det bara för det här inlägget, utan efter att ha läst många av dina inlägg. Jag hoppas jag har fel, men om jag inte har fel... så vill jag ha sagt till.

Miss Understood sa...

Jo, den tanken har slagit mig också.

Det skulle nog vara jobbigt om han var aggressiv och kontrollerande, men jag tror att det har att göra med att han inte har så bra självförtroende, så han letar efter tecken på att jag vill lämna honom...