2010-05-06

Christoffer

Som så många gånger förr går jag in i rummet och stänger dörren efter mig.
Han sitter vid datorn.

Jag tar av mig tröjan och lägger mig ner...

Han reser på sig, först när han ser att jag är redo.

Han knäpper upp min bh och börjar med långa tag massera min rygg...

Vi pratar om allt...

ALLT...

Jag berättar för honom om Hansl och Holland och han vet redan allt om vad jag gått igenom med Martin och exmaken

Han berättar också massor... om sin testikelcancer, innebandyturneringen han var på förra helgen, bröllopet och att han och hans fru ska börja göra barn till sommaren.

Jag går dit för att jag har ont i ryggen, men jag får så mycket mer...

som terapi och vänskap i en enda röra.

Vi skrattar och vi skämtar,

sedan tycker han lite synd om mig för att min rygg är en hopplös härva av knutar och smärta.

Han avslutar med att vrida till höft, bröstrygg och nacke

och jag går därifrån, lite rakare i ryggen, lite lättare på stegen

Inga kommentarer: