2010-05-26

Leo

Jag satt på tunnelbanan på väg in till stan och i ögonvrån såg jag att en kille satt och tittade på mig.


Jag gick av vid t-centralen och helt plötsligt stod killen brevid mig...
-Ursäkta, vet du vad klockan är? frågade han
-Nej, men det sitter en klocka i taket. Du kan ju kolla på den, sa jag och började gå.
Killen sprang ikapp mig och sa:
-Alltså okej. Jag ville bara prata med dig och så kom jag bara på att fråga om klockan.


Så vi bestämde en date. Jag är inte svårflirtad och jag tycker att en kille som anstränger sig ska belönas.

Dejten tillbringades i Gamla Stan (där han jobbade som guide). Vi gick runt och han berättade en massa om alla sevärdheter. Han hade med sig en bok med dikter, som han skrivit själv och han läste av dem för mig. Han skrev på engelska.
Och han tryckte upp mig mot ett staket och kysste mig och jag fick känslan av att han passerat det här stället förut och tänkt att här skulle han vilja stå och kyssa en tjej. Han var inte bra på att kyssas.

Vi gick till ett café och jag fick te istället för den varma choklad jag hade beställt.
Då drack han upp teet och köpte chokladen igen, istället för att klaga.

DÅ kändes 5 år som en väldigt stor ålderskillnad. Så jag gav honom aldrig någon riktig chans...

Inga kommentarer: