2011-02-01

Igår...

...kulminerade Hansls utbrott över min pappa.

Han var SÅ upprörd och SÅ äcklad, enligt honom själv.

och han gnällde på allt, som att pappa hade 2 glas mjölk att dricka i och att han lämnat mjölktetran framme på bordet, att han spillt ostflagor på golvet... han gnällde på ALLT!

Han sa att min pappa börjar bli dement.

Och sedan sa han att om pappa är dement, så kanske han förgriper sig på min dotter utan att veta vad han gör.

Jag tog bara emot allt, sa inte emot någonting, men någonstans så hatar jag honom för att han gått till angrepp på någon jag älskar så högt.

3 kommentarer:

Alice sa...

Nej! Blir ledsen av att läsa hur han ofta beter sig mot dig. Jag har länge tyckt att han verkar bortskämd, barnslig och respektlös, men vissa delar av hans beteende skrämmer mig faktiskt. Han går över gränsen, igen och igen. Sådana anklagelser kan man inte bara slänga ur sig. Hur skulle han reagera om du sade så om hans pappa, till exempel? Jag slår vad om att han skulle bli extremt upprörd och arg (på dig).

Han undanhåller saker, ljuger för dig, anklagar dig för allt möjligt, får dig att få dåligt samvete och känna skuldkänslor, och han har ett obehagligt bekräftelsebehov i kombination med stark svartsjuka och personlig osäkerhet. Han har satt upp ramar för vad som, i hans ögon, är acceptabelt. Och det är ju en naturlig del i alla mänskliga förhållanden - men det jag finner mycket obehagligt med dina beskrivningar är den enorma skillnad mellan de beteenderamar han satt upp för sig själv jämfört med de han satt upp för dig, och vad han förväntar sig av dig.

Du har möjligen andra referensramar och toleransnivå för svartsjuka pga tidigare förhållanden, men som utomstående (med väldigt liten insikt i ert förhållande) tycker jag att hans svartsjuka, och speciellt hans uttryck för den, ligger mycket långt ifrån rimliga områden.

Han är uppenbarligen en fin person på många sätt, och jag hoppas att du inte tycker detta är ett ogrundat "påhopp", men hans uppträdande och beteende är riktigt oroväckande och jag hoppas att du så småningom kan reagera med rättriktad ilska och inte lägga skuldbördan på dig själv som du så ofta verkar göra.

Ta hand om dig.

Åsa sa...

Kan inte annat än att till flera delar hålla med Alice... :-/

Rebecca sa...

Seriöst? Hur fan kan han säga så??
Vad hände hos dig egentligen, att du inte svarade emot?
Han tryckte ner dig, din dotter och din pappa..
Det e väldigt, väldigt elaka kommentarer som du bara tog emot...