2011-02-22

Inte för att jag är Guds bästa barn...

Hansl var ute i lördags och när han kom hem var han jättefull och hade lyckats med konststycket att bli utkastad från krogen för att han var för full.

På söndagen fick jag ett samtal från en väninna, som berättade att Hansl hade dansat med en tjej och pussat henne på handen flera gånger.

Och egentligen vet jag inte om det är en stor grej, men i mitt huvud uppspelades scenen som att Hansl tittade tjejen djupt i ögonen och kysste hennes hand.

som att han flirtade med henne...

Så jag frågade Hansl vad han gjort - fast eftersom jag har vana av den typen av konfrontationer med Martin, så drog jag till med någonting värre - för att se om det gav någon utdelning eller om han skulle neka även till det som jag visste att han hade gjort.

-What did you do yesterday?
-I didn't do anything.
-So you didn't kiss a girl?
-No.
-So you didn't kiss a girl on the hand?
-No, yes, I might have done that. I don't remember.
-So if you don't remember kissing her on the hand, how do you know you didn't kiss her on the mouth?

I alla fall, så fortsatte samtalet på det här sättet, med undantaget att han senare kom ihåg att han hade pussat på handen.

Hansl tycker inte att han gjort något fel egentligen, men han säger att eftersom det är fel enligt mig, så ska han inte göra så "ever again".

Han säger att hade de varit i Holland hade han troligtvis pussat henne på kinderna, för så är konvenansen.

Och han säger att han inte står ut med tanken på att jag inte ska lita på honom mer. (Trots att jag inte ens nämnt något om tillit)

Sedan lovar Hansl:
*I will never drink alcohol again (fast han gör en brasklapp för speciella tillfällen)
*I will never kiss a girl on the hand or on the cheek. (men även här en brasklapp för när han är i Holland, eftersom han inte vill framstå som oartig)
*I will never go out again

Inga kommentarer: