2010-12-30

I love you

En sak som jag inte riktigt har greppat är det där med "I love you" och vad det egentligen innebär för en holländsk man.

En av Hansls bästa kompisar ringde på fyllan när Hansl inte var hemma.
Och ba: I love you
Jag ba: That's nice, thank you.

och det är inte så att jag tror att han menar på något annat sätt än platoniskt, men jag har liksom bara träffat honom EN gång.

För att jag ska "älska" någon "på fyllan" så ska jag ha träffat den personen mycket mer än så.


Hansls pappa har sagt det 2 gånger. Och jag blev så ställd och tänkte: Wow, gör du? Älskar du mig?

Det har faktiskt aldrig hänt mig förut... att "svärfar" har tyckt om mig, så mycket.

Fast jag drar mig inte för att säga "I love you" tillbaka till honom.
För jag älskar båda Hansls föräldrar. De är underbara.


Hansl säger det hela tiden.

I love you - fast med tiden har det utvecklats till en mycket slarvigare variant: WOWYU

Och så blir han stött om jag inte säger det tillbaka på en gång

men oavsett, så tycker jag att det är himla skönt att höra...

Jag är älskad - det är najs.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

*gilla*


/S

Ps.

WOWYU <3

Miss Understood sa...

WOWYU2...