2010-12-31

Gott nytt år!


Gott slut och Gott Nytt

Jag gör väl på samma sätt som förra året och delar in 2010 i 2 delar.

Första halvåret fortsatte kuskandet fram och tillbaka till Holland. Jag och Hansl lärde känna varandra bättre och framför allt så fick han lära känna min dotter.
Känslorna pendlar massor i ett förhållande, där man ses en gång i månaden, men pratar varje dag.
Någonstans trodde jag aldrig att Hansl verkligen skulle komma hit och bosätta sig. Han fick på sig till årsskiftet att komma hit... - Jag satte en tidsgräns på vår kärlek.

Andra halvåret blev vi sambo i ett nytt hem, med allt vad det innebär. Tryggheten i att vara en familj, att ha någon att luta sig mot.
Men också har det ställts höga krav på mig som person, vilket jag inte är van vid, eftersom jag alltid har kunnat göra som jag vill i "mitt" hem - nu skulle man helt plötsligt ta hänsyn till någon annans känslor och åsikter.
Det kom också fram att Hansl ljugit för mig om sin rökning, vilket jag inte låter honom glömma så lätt.

Inga kommentarer: