2010-12-29

Röka?

Det var ett stort hallabaloo om att Hansl skulle röka på julafton.

Jag körde lite casual: You do whatever you want. If you feel you need to smoke, then by all means, smoke.
(Självklart underförstått att det var okej som engångsföreteelse, men inte att han skulle ta upp rökandet igen)

Hansls pappa tyckte att han skulle köpa sig en cigarr och Hansl själv sa att det räckte med en cigarett.

Hansl bad mig fråga en rökande kollega om cigaretter, för han ville inte ha ett helt paket,

bara en...

Som den obotliga medberoende jag är, ordnade jag 3 cigaretter.

På julaftonen tog han sin efterlängtade cigarett och gick ut.

Han var borta i mindre än en minut och när han kom in så stank han rök.

H: Oh my God. It tastes like shit. I couldn't finish the cigarette, I threw it away.
Jag: You smell really bad.
H: Can you throw away the other cigarettes, I don't want them.
Jag: Are you sure?
H: Yes, it tastes horrible. I feel so shitty now, because I was really looking forward to having a nice cigarette. Give me a kiss!
Jag: No kisses for you, you stink.
H: For the whole night?
Jag: For as long as you smell.

Hansl gick och duschade och borstade tänderna och sedan muntrade jag upp honom med pussar och kramar.



Inga kommentarer: