2009-02-17

så jäkla segt

Jag var hemma igår, sjuk. Martin var hemma med mig. Vi låg och sov hela dagen, vilket är en vanlig dag för Martin men inte så vanligt för mig. Det var skönt och behövligt. Men det konstiga var att vi inte pratade så mycket med varandra. Det var som att vi inte hade något att säga varandra, men på något sätt gjorde det ingenting. På kvällen somnade jag på soffan, sedan gick vi och la oss vid tio.
MEN hans son hade fått feber, vilket gjorde att Martins exfru ringde honom en gång i timmen och berättade det senaste som hänt. När hon ringt 3 gånger så frågade jag om hon brukar göra så här och då sa han att hon brukar göra det när barnen är sjuka för hon vill ha bekräftelse på att hon gör rätt. (Det här är alltså kvinnan som åkte till sjukvården när dottern hade fått fyra myggbett)

Det var ju inte helt lätt att sova när hon ringde hela tiden, men jag lyckades slumra till mellan samtalen.

Inga kommentarer: