2009-02-02

Men sov då, ditt bipolära helvete

Nu har jag varit sjuk i ganska exakt en vecka. Har träffat Martin en gång på denna tiden. Då han kom hem till mig och lagade mat och egentligen, så är det klart som fan att han ska göra det när det ändå är han som har smittat ner mig. Han borde för i helvete vara här dygnet runt och ta hand om mig. Han har haft hand om barnen i helgen, så igår behövde han ligga och sova. Men jag förslog inte ens att han skulle komma över. Det känns på något sätt förnedrande när han säger nej.
I alla fall så föreslog jag det idag, men han svarade nej som om det vore det självklaraste i världen.
-Näpp, idag ska jag sova.
Så jag har funderat ihop att jag ska hämnas lite. Om han säger att han vill komma över, så säger jag att jag ska sova. I övrigt så ska jag inte be honom komma hit öht.
Tyvärr är jag så himla kass på sådana här hämndaktioner att jag alltid faller till föga själv först, men jag är en hejare på att tänka ut dem.

Inga kommentarer: