2011-01-13

Telefonen ringer

Jag satt på jobbet idag då min privata linje ringde.

Det är inte helt vanligt för jag har hemligt nummer på företaget, så till 90% är de samtal jag får från folk som jag har gett mitt nummer till.
De övriga 10 procenten är från folk som behöver kunna nå mig i tjänsten och har telefonlistor med hemliga nummer.

Så jag svarade... och den som ringde var en kille som jag dejtade för 7 år sedan.

Torbjörn: Jag hittade ditt nummer i en byrålåda.

Samtalet var stelt och konstlat.
Jag berättade om Hansl, så att han inte skulle få för sig att han har något att hämta hos mig.

Han berättade att han var i ett förhållande.
och sa något om att ses eller höras (jag minns inte riktigt)
sedan avslutade vi samtalet.

Jag ville säga: Du behöver inte ringa mig något mer. Jag ÄR INTE intresserad. Vi har ingen vänskap som betyder mycket eller ens något för mig.

men av någon jävla anledning ska jag alltid vara en sån jävla artig peoplepleaser, så jag sa ingenting...

Inga kommentarer: