2011-01-26

Fan också

Pappa och Hansl går inte ihop...

Och det är så himla knepigt. För jag avgudar min pappa - alltså han kan vara sketajobbig, men jag älskar honom så himla mycket.

Och nu är han på besök.

Han hann inte ens vara hos oss i en halvtimme innan Hansl gnällde på att pappa lämnat kylskåpsdörren öppen.

Jag fasar för vad den kommande veckan kommer att föra med sig. Men jag tänker att om jag biter ihop och låter Hansl gnälla allt han behöver, så kanske det blir bättre.

Vad som slog mig precis är att det kanske handlar om svartsjuka...

Hansl kanske är svartsjuk för att jag sätter min pappa på en pedistal
och han kanske känner att hans plats som Alfahannen i familjen blir utmanad när min pappa är hos oss.
Han kanske känner det som att jag håller pappa högre än honom.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Ta med pappsen och kom hit och fika vetja! Jag gillar din pappa!

/S

Miss Understood sa...

och pappa gillar att fika.