2011-01-30

Miss Understood gör bort sig...

Vi var över hos en kollega till mig igår.
Han och hans fru har bott i Holland. De är jättemysiga och trevliga att umgås med.
Min kollega har även varit ett suveränt bollplank under tiden jag och Hansl dejtade.

I alla fall så pratade vi om att Hansl numera snusar och då sa Hansl att han brukade röka ett paket cigaretter om dagen.

Och jag blev helt ställd...
3-4 cigaretter om dagen sa han till mig.

Det är klart att jag kunde väntat med att konfrontera honom. Jag borde ha gjort det.

Min kollega skrattade åt mig och sa: Det finns inte en rökare som bara röker 3-4 cigaretter om dagen.

Jag kände mig jättedum.

Hansl försvarade sina lögner med att det är bara tack vare att han ljög som vi fortfarande är tillsammans.

Men han fattar inte att vi är tillsammans TROTS att han ljög.

I alla fall tyckte Hansl att det var pinsamt och på vägen hem fick jag jordens utskällning.

Och han sa att han skulle aldrig säga något negativt om mig till någon, utan om det är någonting som jag har gjort fel eller sagt fel så är det en sak mellan honom och mig.

Och jag skämdes massor...

och eftersom jag inte hade något konstruktivt att säga i sammanhanget, höll jag käften och bad om ursäkt, när så var lämpligt.

och det effektivaste jag vet är att möta bråk med tystnad. Då riskerar jag inte att säga saker jag inte kan ta tillbaka och bråket dör ut så mycket snabbare.

Hansl är inte helt förtjust i det för att han tycker att vi inte "kommunicerar".

Inga kommentarer: