2011-01-31

Mera att bråka om

Hon kommer hit om två veckor.
Ett bubblande 21 årigt energiknippe.

Hansls bästa kompis lillasyster.

*mutter, mutter* och sedan klämde jag fram ett: Vad kul... för dig!

Hansl tänker att jag är svartsjuk och det kanske jag är

eller kanske bara avundsjuk för att hon är ung och fräsch och allt som man själv minns att man var för 15 år

Hansl sa: She is like a sister to me.
Jag: You can say that she is like a sister until you are blue, but she will never be your sister.

Jag: I'm going to a friend that saturday. I hope that's ok with you.

Jag hade dragit mig för att berätta om inbjudan som jag hade fått, eftersom den inte hade inbegripit Hansl.

Men det var inte ok. Hansl fick för sig att jag skulle gå på knullfest för att hämnas.

Och... jag vet inte... det är som när man sätter en snöboll i rullning och man inser inte hur stor en sak kan bli.

Men ändå blev det så... utan att några hårda ord yttrades, så blev han jätteledsen.

Jag kysste bort hans tårar och försäkrade honom om att jag älskar honom, att jag inte tänker såra honom och att knullfesten inte är någon knullfest, utan en kväll med vin och gamla kompisar.

Inga kommentarer: