2009-03-17

Nätdejting

Jag träffade Martin på en dejtingsajt; Mötesplatsen. Och jag har liksom tänkt att jag inte ska träffa någon på ett tag. Så att jag liksom får tid på mig att sluta vara kär i Martin, men det går ju såååå jäkla segt. Fick för mig att om jag skulle träffa någon annan så kanske det går lättare...
Jag såg en reklam för Parship.se, som ska vara en sajt för SERIÖSA nätdejtare, så jag registrerade mig där, men då upptäckte jag att det kostar 500 spänn i månaden om man lägger upp sig för 3 månader och då tänkte jag att shit, det blir ju minst 1500:-. Om man tar ett halvårsabonnemang kostar det 299:- i månaden (Summa: 1794:-) och om man kör på 12 månader kostar det
249:-/mån - summa; 2988:-.
HALLÅ?! Jag är en ensamstående mamma. Det spelar ingen roll hur mycket brev jag får från killar för jag har inte råd att öppna dem, eftersom det kostar mig minst 500:-
Så då gick jag in på en site som jag också låg uppe på för några år sedan; spraydate
Och där låg min profil kvar med alla bilder och... ja allt. Den var inaktiverad, men jag öppnade upp den. Fast när jag legat inne i ungefär ett dygn så raderade jag den igen...

Jag KAN inte börja dejta när jag känner som jag gör för Martin

2 kommentarer:

mysecretlife sa...

Om du känner att du inte kan dejta pga det du känner för Martin så SKA du inte dejta heller...
Tror det kan sluta 'illa' då =)
Ta´re lugnt och låt tiden göra sitt...

Miss Understood sa...

Sant, men det känns verkligen konstigt att vara singel och samtidigt inte känslomässigt tillgänglig.
Trots att jag är 33 har jag aldrig varit med om det förut. Fast jag har aldrig gjort slut med en kille som jag älskat innan Martin...