2009-05-11

Han bara röker och dricker och ljuger

Det här är rätt upprörande... I fredags så ringde Martin och sa att hans barn inte skulle sova hos honom. Då sa jag till honom; men kom och sov hos mig.
Martin; Sonen kanske ska komma över och äta middag
Jag: Men kom efteråt
Martin: ah vi får se
Senare pratade vi och han sa att hans son var där. Jag sa; Har du druckit
Han sa nej, men det lät som om han ljög.
Jag tänkte att inte fan kan han dricka och ljuga om det IGEN? Jag måste hört fel.

Nästa dag ringde Martin och han sa;
Förlåt att jag inte ringde upp igår. Jag var så himla trött så jag somnade.
Jag: Du var väl för full.
Han: mummel mummel

Så jag drog hem till honom medan han var på sitt AA möte och då hittade jag en ölburk i hans papperskorg. Det var bara en, men jag fattar ju att det har funnits fler och att han bara har städat dåligt. Ringde till Martins mamma som hade sonen hos sig under AA-mötet och hon frågade honom om han varit hos pappa och ätit middag dagen innan, men det hade han inte.

Och förra helgen, när han LOVADE att han skulle sluta röka, så gillrade jag en fälla för honom. Jag upptäckte att han hade en upp och ner vänd kruka vid altanen (förra lördagen) och när jag lyfte på den så ramlade det ut massor av snuskiga illaluktande fimpar. Så när Martin var iväg vid grovsoprummet så skyndade jag mig att tömma den i en allmän papperskorg. Vilket gjorde att om han verkligen hade slutat röka så skulle den vara tom denna helg.

Men nej nej... den var återigen full med cigarettfimpar... (satan vad arg jag blev) och Martin bara gnällde när vi pratade i torsdags; Åh, vilken abstinens jag har... Det är sååååå svårt att vara utan cigaretter.

Så en asjobbig konfrontation hade jag hos hans föräldrar. Jag slängde fram ölburken som jag hittat så att han skulle förstå att det inte var någon idé att neka till att han druckit. Så frågade jag honom om han hade rökt. Han ba; neeeej. (och hade jag inte vetat hur det låg till så hördes det tydligt att han ljög)
Jag: Men då kan vi ju försöka med att du talar sanning.
Martin: Men jag har INTE rökt
Jag: Men sluta nu och tänk dig att jag VET hur det ligger till egentligen
Martin: Jag har inte rökt
Jag: Men tänk dig då att jag förra helgen tömde din upp och nervända kruka vid altanen och att jag idag har varit och tittat under den och hittat en massa fimpar.
och då ser jag hur luften går ur honom
Martin: okej jag har rökt

uurrk orkar inte skriva mer...

Inga kommentarer: