2009-05-28

och sedan börjar nästa...

Har ju ungefär 7 konsulter på min gruppering. Jag ser dem inte riktigt som konsulter eftersom de har jobbat med mig under en längre tid, så man blir mer som "äkta" kollegor.

I alla fall så sedan jag gick upp i arbetstid så brukar jag lifta hem med en av dem. Det förkortar min restid med mellan 15 minuter upp till en halvtimme och det gör ganska stor skillnad.

Jag vill helst hämta dottern före 17.30.

Han har fru och barn och jag har VERKLIGEN INTE flirtat med honom på något sätt. Däremot skämtar jag med honom som med de andra i gruppen.

I förrgår satt han och skämtade med en annan av konsulterna och det var lite grov, grabbnivå på det hela. Jag satt och lyssnade med ett halvt öra och helt plötsligt så säger han till mig:

-Jag kanske skulle slänga av dig på motorvägen och sätta på dig.
Jag hade ingen aning om hur jag skulle kontra den, så jag skrattade lite nervöst.

Samtidigt så börjar jag undra; Vad har jag gjort för att visa mig mottaglig för den här typen av beteende? Alltså jag är ju inte direkt pryd, men jag har ändå en känsla av att vissa saker inte är okej på en arbetsplats.
Och idag blev konsulten beordrad att flytta till andra sidan av rummet (not my doing) och då sa han: Jag får ta ett kort på dig som jag kan ha på väggen framför min arbetsplats.
Jag: Du får ha flera kort. Ett där jag är arg och hötter med fingret åt dig och ett där jag är glad.

Inga kommentarer: