Visar inlägg med etikett Preventivmedel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Preventivmedel. Visa alla inlägg

2010-05-08

Oväntade problem

Mitt pessar är borta!

Jag har inte använt det än. Jag hade det någonstans i sovrummet och jag tänker att jag har lagt det på något finurligt ställe så att min dotter inte ska hitta det, men det var tydligen lite FÖR finurligt för jag hittar det inte själv.

Så jag har mer eller mindre panik, för Hansl kommer om 2 dagar och jag har inte ens berättat för honom att jag har tagit ut spiralen.

Och hittar jag inte pessaret till dess, måste jag ordna med alternativ.

2010-04-02

Ut med det gamla in med det nya

Jag har varit och tagit ut kopparspiralen...

Jag har lidit ganska rejält av den, med mens i 14 dagar per månad.
Tack vare att pojkvännen bor i ett annat land har det fungerat, men det är nätt och jämnt...

Samtidigt har jag upplevt att jag är ömmare och lätt får små "sprickor" vid samlag.
Det gör för jävla ont, men har man bara en helg per månad på sig, så knullar man i alla fall - för man är ju inte mindre kåt.

Barnmorskan förklarade att det kan vara så att i och med att jag har mens i en onormal cykel så "är hela miljön där nere kaputt". Hon sa att det skulle ta ett tag innan allt skulle bli normalt igen.

Sedan mätte hon min vagina med sina fingrar och den är minsann 75 mm.

Så nu har jag beställt ett pessar som jag räknar med att få levererat innan det är dags för min och Hansls nästa sexfest...
Det blir mer och mer intressant att passera tyska tullen. Ska försöka hitta ett hundkoppel och en ridpiska att ta med mig också.

2010-03-02

Preventivmedel

Jag har ju haft den förhatliga spiralen i ett år nu. Jag vill verkligen bli av med den, men jag har lite problem med att ersätta den.

Jag är helfrälst på pessar, men mitt senaste pessar gick i graven när min dotter bet hål på det.

Ja... hon bet sönder mitt pessar. Martin var rasande.

I alla fall så ska pessaret användas tillsammans med spermiedödande medel, vilket har slutat säljas till gemene man i Sverige.

Så när jag var i Holland sist så fick jag en idé om att jag kanske kan återuppta mitt pessaranvändande genom att inhandla spermiedödande medel där.

INGEN fattade vad jag menade.
Jag började på, det för mig självklara stället, apoteket.

och jag förklarade och jag ritade på ett papper.... en spermie och kryssade över den... och jag kände hur jag rodnade, men tjejen var professionell och det var inga andra inne på apoteket, så det kändes ganska okej ändå.

Men apoteket har inget spermiedödande medel i Holland. Hon hänvisade mig till 2 stycken olika affärer och skrev "zaaddodende gel" på ett papper.

När jag kom fram till den ena affären hade jag lyckats försnilla papperet i någon av mina fickor och jag hittade det inte.
Tänk dig att du är på Kicks och ska fråga efter spermiedödande medel.

Jag försökte säga "zaaddodende".
Ingen fattade och de ropade dit fler expediter och det dök upp fler och fler kunder.
Till slut fick orden: "Kill the sperm" någon av dem att förstå vad det var jag ville, men vid det laget var jag alldeles knallröd och genomsvettig.
De ville skicka mig till apoteket och jag fick förklara för dem att jag precis kom därifrån.
Så med blossande kinder sa jag: Thank you, Good bye!

Butik nummer 2, som apoteket rekommenderade, orkade jag helt enkelt inte med, men nu har jag samlat mig lite så jag tror att jag ska göra en ny satsning på att hitta ett effektivt utrotningsmedel för sädesvätska.

2009-01-29

Sjukast i världen...

Vid 8 tiden på söndagskvällen ringde min pappa och sa att han skulle åka ner från Dalarna. Sa till Martin att om han ville ha sex så var det bara att sätta igång, eftersom pappa kan ta alltifrån 2 timmar till 2 dagar på sig att komma ner. Så vi hade sex 2 ggr, men min knarrande säng tar verkligen bort allt det roliga med att hoppa runt i halmen. Martins säng låter ingenting... Fan, jag ska ringa IKEA och fråga vad jag kan göra.

I alla fall har jag drabbats av en förjäkla förkylning eller om det är influensa eller whatever. För jag har haft feber och varit mer eller mindre i koma de senaste tre dagarna.
Idag har jag i alla fall varit ute för första gången sedan i måndags kväll. Jag har varit och satt in en spiral. Jag och Martin har använt oss av avbrutna samlag de senaste 1½ åren. Inte särskilt säkert, jag vet. I alla fall så hade jag bestämt mig för att göra något åt det, så jag ringde imorse till en barnmorskemottagning i närheten och fick tid 2 timmar senare.
och Herreguuuuud vad ont det gjorde. Jag grinade i en halvtimme efteråt. Martin körde mig dit och hem som tur var, för jag var INTE i form.
Tänkte hela tiden på vägen hem: Jag vill aldrig mer ha sex igen, jag vill aldrig mer att något ska in i min vagina....
(vagina hahahaha vad fult det är)